pondělí 26. září 2011

My Vás naučíme....


26.9. (pondělí)

                Tak koeficient pobírání při přednáškách stále klesá. No je fakt, že za to asi můžou témata dnešních přednášek, ale i tak to není nic povzbuzujícího.  Na první přednášce se braly způsoby restaurování fresek- teda myslíme si to… Bohužel přednášející to všechno říkal spatra- žádný obrázky nebo tak a do toho ty odborný názvy… A druhá přednáška Kulturologie, což je vlastně psychologie a filozofie v jednom- to nechápu ani v češtině. Ale paní přednášející viděla, jak jsme marný, tak mluvila fakt pomalu a celkem srozumitelně, takže jsem si aspoň většinu neznámejch slov stihla zapsat, jen teda nevim, kdo je za mě bude dohledávat ve slovníku… (to je tady na tom největší zlo- v česku by mě opravdu nenapadlo každou přednášku podrobně procházet a řešit, co tím chtěl vlastně básník říci).
                Odpoledne pak jedinej předmět, kde jsem pobírala všechno a kupodivu mě fakt bavil- ruština (kdo by to byl řekl do předmětu, za kterej nic nedostaneme a ještě kvůli němu musíme podstupovat autobusové martyrium). Jen si nejsem úplně jistá, jestli budu tohohle nadšení schopná i v pátek v 8:30 (což znamená vstávání v 6:15), na kdy mám vyšla druhá hodina.
Aduš taky konečně dostala propustku do bazénu a hned začala vyhrožovat, jak pilně ji budeme využívat- no já bych nejdřív ozkoušela teplotu vody a funkčnost sušáků na vlasy a až pak dělala nějaký závěry.
             A nejvtipnější zpráva dne- vypadá to, že ani mě učitelství nemine (a to jsem se snažila vzdorovat:-)), protože nás dneska poprosili, jestli bychom místní nadšence nemohly učit češtinu. Jestli se tohle dozví některá z mých učitelek češtiny, tak se bude obracet v hrobě, i když jsou všechny ještě naživu... Navíc za to dostanem i nějaký skromný peníz- když se to ale vyváží dobou strávenou v autobuse, tak budem asi tak na nule :-). Budou to úplný začátečníci, takže doufám, že to nadšení nepředstíraj, pač se jim rozhodně bude hodit. Sejít se s nima máme v pondělí, tak uvidíme, jestli je to do tý doby nepřejde.
                Bohužel, se všemi jazykozpytnými předměty to vypadá na školu i v sobotu a ani přes tejden to nebude pro slabší povahy…a to jsem si naivně myslela, že tady třeba poznáme, co je to spánek…  :-)


Žádné komentáře: